Info
Boss Hoss Cycles, Inc. ble grunnlagt i 1990 da Monte Warne, grunnleggeren av Boss Hoss Cycles, Inc., opprettet sin første Chevy V-8 drevne motorsykkel i sin 5000 kvadratmeter butikk i Dyersburg, TN. Monte, en kommersiell flypilot og avgrenset Aviation Airframe og kraftverkstekniker, var den første til å designe en V-8 drevet motorsykkel som har en tradisjonell cruiser motorsykkel stil, utseende og følelse. Dette ble oppnådd av sin unike tilnærming til motorsykkelen med en hastighet ( 1 gir) overføringsdesign. Riktig vinkeldrev gir deg muligheten til å holde lengden på sykkelen til et minimum, og motormonteringen er i tråd med rammen laget for en velbalansert design som er uovertruffen av andre V-8-drevne motorsykler. I løpet av de siste 28 årene har Boss Hoss Cycles, Inc. vokst fra sin ydmyke begynnelse i Monte's butikk til et produksjonsanlegg på 22 000 kvadratmeter. Produktlinjen har også vokst fra den konvensjonelle tohjulede motorsykkelen for å inkludere trehjulede kjøretøy som ofte kalles trikes. Produktet har hatt betydelige forbedringer i løpet av årene gjennom FoU-arbeidet fra Boss Hoss Cycles 'i husingeniørpersonell og spesialistkontrahenter. Funksjoner som en 2-trinns overføring med omvendt, invertert frontfjæring, vakuumformede karosserier, investering, støpte strukturelle ramkomponenter og mange andre spesialdesignede komponenter har bidratt til å forbedre stivheten og kjøringen av Boss Hoss motorsyklene. Boss Hoss har fortsatt å utvide og utvide V8 motorsykkelhorisonten. I januar 2006 mottok Boss Hoss motorsykler og produksjonsanlegg full typegodkjenning fra Europakommisjonen (EC), og gjorde Boss Hoss Cycles, Inc. den eneste globalt godkjente V8-motorsykkelfabrikanten. Ved utgivelsen av 2012-modellens trikes med 4L70E overdrive-overføringer og luftturfjæring som standardproduksjon, satte Boss Hoss nok en gang motorsykkelverdenen på tærne med introduksjonen av den nye Boss Hoss Super Sport-modellen. Super Sport er den første nye modelldesignen fra Boss Hoss siden utgivelsen av 502-modellen i 2000. Den nederste setehøyden, kortere akselbasen og økt fjæring, gjør at du føler at du er en del av Super Sport ... ikke bare på den. Denne siste etableringen fra Boss Hoss ble designet for å tiltrekke seg et bredere utvalg av motorsykkelentusiaster. I den sanne nyskapende ånden som brakte Boss Hoss til livs, vil disse drømmemaskinene fortsette å forundre de fleste motorsyklisten. |